Thursday, April 28, 2011

SAHABAT sejati


Hari ni dlm blog saya nak tulis sikit pasal ''sahabat'' .. saya taw hari tu pasal bff tapi tajuk ni lebih kepada unsur islamik sedikit SAHABAT ... kalau dlm bahasa  inggeris BFF kalau dlm islam sahabat kan ? ( jiwang pulak hoho )  SAHABAT SEJATI SENTIASA MEMBIMBING KITA KE JALAN YANG BENAR .. betoi tak? cube korg tengok gambar kat bawah ni yang saya letak :

http://4.bp.blogspot.com/_WbpOA8XCLyU/TPsp5xERQZI/AAAAAAAAADE/MJGZQRlSrtQ/s1600/sahabat%2Bkucing.jpg

Kalau pembaca blog ni perhatikan gambar kucing kat atas ni macam nak bunuh diri plak .... berani giler kucing bertiga kat ats ni duduk kat tempat tu .... ( okey, raja dah merepek , x yah layan ) ... tujuan utama saya letak gambar ni sbb nak bgitaw tengoklah kucing bertiga ini sanggup duduk kat tempat tu sambil berpegang bahu ( BM X BETUL SIKIT , HEHE ) .... maksud gambar kat atas ni mungkin menunjukkan sahabat akan sentiasa bersama sahabatnya ketika susah dan senang ... ( feeling x ) hahhaha ...  kawan boleh cari kat mana - mana tapi sahabat susah nak dijumpai ... betul ker x eh? rase cam betul ... 

http://2.bp.blogspot.com/_BuV_paDTgG4/THLzY67ydCI/AAAAAAAAACI/whX62ksWIoA/s400/sahabat.jpg

dan saya suka ayat kat atas ni ....  orang yang mensia-siakan sahabat ni rugi .... bukan nak tunjuk pandai erk? ( jgn slah faham) cume nak kongsi-kongsi jer ...  :D ... kalau kite tengok sekarang ni ramai yang suka tikam sahabat dri belakang ( bukan tikam guna pisau erk ? ) contohnya yang paling mudah memberitahu rahsia kawan yang dirahsiakan yang diamanatkan .. ( pening punyer ayat ! )


http://3.bp.blogspot.com/_8rnTNxYbbCw/Smgn8SKTVXI/AAAAAAAAAAM/zM9NPwgMjQI/s320/sahabat%252Bselamanya.jpg

KORG BOLEH BACAKAN KAT ATS NI UNTUK SAHABAT ANDA DAN INI PUISI SAYA AMBIL DRI TEMPAT LAIN ( SORRY, X TAW REKA )
Wahai sahabatku sekalian...
Yang bersahabat denganku dari aku bayi hingga kini..
Yang ku kenali dari alam nyata mahu pun dia alam maya (internet)..
Maaf jika aku ada terkasar bahasa atau tersilap tingkah laku..
Aku bukanlah manusia sempurna yang mampu memuaskan hati kalian semua...
Maaf ku pohon sekali lagi...
Jika ada antara kalian yang terguris hati dengan ke khilafan ku...
Maaf...
Jika aku ada membuat kalian marah, sakit hati pening kepala...
Maaf..
 Jika aku ada membuat kalian bersedih, berduka cita hingga mengaliran air mata..
Maaf sekali lagi ku pinta...
Maaf jika ada terkurang tingkah laku ku terhadap mu..
Maaf..
Jika kadang kala aku moody tak menentu..
Mendiam dan menyepi kan diri seperti batu...
Tanpa khbar berita ku sampaikan kepada kalian sahabatku...
Aku terlalu sibuk dengan tugasan harian ku..
Hingga terlupa pada kalian sahabat-sahabatku..
Sahabat..
Aku perlukan kalian semua...
Sesungguhnya tanpa kalian siapalah aku..
Jujur, aku sangat menyayangi semua sahabatku...
Aku akan senantiasa mendoakan kebahagian kamu semua..
Walaupun kita mungkin jauh terpisah oleh jarak dan waktu..
Namu dihati ku tetap ada kamu semua..
Ya, di satu sudut yang istimewa..
Sahabat..
Jika esok aku pergi..
Sahabat..
Jika esok aku menutup mata selamanya..
Maka aku cuma berharap..
Agar kalian dapat memaafkan diri ini..
Dan mendoakan diri ini..

SAYA HARAP ANDA RENUNG-RENUNGKANLAH SIAPA SAHABAT SEBENAR ANDA ATAU SEKADAR KAWAN ANDA ... 
AKHIR KATA , ( MACAM SYARAHAN PULAK ) : 

'' KAWAN SENANG DIDAPATI  TETAPI SAHABAT SUSAH DICARI GANTI ''







HOPE YOU WILL ALWAYS SMILE LIKE THIS >

Thanks for reading. Malas komen , like pun boleh kan? ^_^

2 comments:

  1. dah follow...
    jom BW & follow blog mashi semula.. ^_^
    http://hatiberbungaros.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Mashitah : best blog. dah follow dah :)

    ReplyDelete

awak komen pun dah bagus, follow blog ni terus. hehe ^_^

Boucing Sky Blue Bow Tie Ribbon